Cuma, Aralık 15, 2006

Haritalardan Gördüğüm Ülkemi Adım Adım Dolaşmak...

Rahmetli Ernesto Guevera henüz 24 yaşında bir tıp öğrencisiyken 29unda olan dostu Alberto Granada ile bir motorsiklet yolculuğu planlamıştır.Yolculuğun ana fikrini Ernesto "Che" Guevera şöyle tanımlamıştır; "Yıllar boyu kitaplardan tanıdığım ülkemi ve Güney Amerika kıtasını kendim tanımak istiyorum..." Yolculuk planları yapılır başlangıç Arjantin bitiş Venezuella, arada ikili tüm Güney Amerika ülkelerini Poderosa(Güçlü Ruh) II adını verdikleri eski motorun üzerinde geçecek ve yolculuğu tamamlayacaktır. Nitekim işler çok da planlandığı gibi gitmez. Poderosa II yarı yolda bozulur,otostop ve ayaklarıyla yola devam ederler, el Che nin doktor oluşunu kullanarak kalacak yer bulabildiklerinde kalırlar ya da yollarda yatarlar... "Gezgin Kimyager" Granada'nın 30. yaş gününde Venezuella'da sona ermesi planlanan yolculuk çok daha sonra Venezuella'dan çok daha geride biter... Ama bu yolculuk pek çok şeyi değiştirmiştir... el Che(Granada'nın ona verdiği adla "Fuser" -Fişek-) ve Granada (bir gazetede yazarken kendine taktığı ve Mi Alberto anlamına gelen adla Mial) kendi insanlarını tanıma fırsatı bulmuşlardır,sömürülen yerli halkın dertlerini dinlemişlerdir ve Fuser sosyalizm düşüncesini bu yolculukta benimsemiştir. Hala hayatta olan Mial o günleri hatırlarken gözleri yaşlanır...
Neyse kendi konuma geliyorum artık... Benim her türlü maceraya, ekşına, yolculuğa gelen bir kardeşim var bazı insanlar ona piç der ama ben genelde "kardeş" ya da "lan" falan derim... Biz bu zat-ı muhteremle motorları alıp kendi ülkemizi keşfe çıkmayı düşünüyoruz motor bulamazsak tren olur, o olmazsa otostop olur(hepsini yaptık daha önce biz...). İdeolojimiz Fuser ve Mial'le aynı... Tabi bu yolculuğumuz muhtemelen 4 sene sonra falan gerçekleşecek ama olsun... Daha önce de interrail ile Avrupa falan var... Bilbo Baggins'in de dediği gibi... "...Yol hiç bitmek bilmiyor..."

Hiç yorum yok: